Thursday 11 July 2013

Magie de doi bani de Kelley Armstrong (recenzie)


Si o puteti comanda online de la libraria Libris de aici.

Cartea a fost publicata la editura Leda.

Descriere:



Un roman din seria FEMEI DIN CEALALTA LUME
Deştepte, sexy şi supranaturale: 
faceţi cunoştinţă cu femeile din Cealaltă Lume.
Iar de vampiri, nici vorbă…
Paige Winterbourne este o vrajitoare.
Dar nu se observă: nu are negi, nici pielea verde, si nici nu strâmbă cu drăgălăşenie din nas ori de câte ori face câte o vrajă. Nu, în majoritatea timpului, ea nu este altceva decât o fată obişnuită de douăzeci şi trei de ani: munceşte din greu, îşi face griji cu privire la siluetă, se întreabă dacă-şi va găsi vreodată un iubit.
OK, mai are şi o fiică adoptivă adolescentă, pe Savannah, care vrea să-şi trezească din morţi mama, o practicantă a magiei negre, şi care se pomeneşte vânată de un semi-demon cu puteri telekinetice şi de o Cabală atotputernică a vrăjitorilor. Dar, în afară de toate astea, Paige duce o viaţă cu adevărat banală. Asta până când vecinii află cine este ea în realitate şi se dezlănţuie iadul.
La propriu…

Recenzie.
Paige este o vrajitoare, mama ei a murit si ea a ramas cu o copila de 13 ani in grija. Acum Cabala Nast face orice ca sa obtina tutela Savannei.  Paige este pusa in dificultate si de Sabatul pe care ea il conduce. Sabatul renunta sa o ajute si ajunge sa o izgoneasca, chiar sa o tradeze intr-un moment de cumpana. Incep sa i se insceneze o multime de fapte, de la Liturghia Neagra (satanism) pana la trezirea oamenilor din morti, dar isi face aparitia tanarul vrajitor-avocat "Lucas Cortez". Acesta o salveaza de nenumarate ori pe vrajitoare in incercarea de a-i obtine increderea si ca aceasta sa-i accepte serviciile de avocatura. Nu va explic exact actiunea. Va pot spune ca atunci cand apele par in sfarsit linistite, Savannah incearca sa-si trezeasca mama din mortii. Pe parcursul actiunii se infiripa si o palpitanta poveste de dragoste, intre cine si cine va las pe voi sa aflati.
Parerea mea:.
Se simte stilul bine cunoscut al lui Kelley Armstrong. Seamana mult si cu "Fortele raului absolut". Totusi, eu pana sa pun mana pe carte am fost foarte sceptica, citisem ca este o carte pentru adultii, dar s-a ivit ocazia sa o citesc si am zis sa o incerc. Am ramas Wow! Primele 50- 100 de pagini au fost pur si simplu super-mega-plictisitoare. Eram ceva gen "Omfg! Asta citesc adultii!?". Totusi, de la 150 incolo cartea merita chinul primelor 100 de pagini. Actiunea se derula asa de repede, de antrenant si de dinamic incat de la 200 nu m-am mai oprit si am citit-o toata intr-o zi. Bine, primele 100 de pagini in 5 zile, pur si simplu ma adorma pe loc atunci. Personajele sun atent croite. Actiunea are multe rasturnari de situatie. La un moment dat nu mai stiai care sunt cei rai si care cei buni. Daca pana la urma Cortez era bun sau rau. Geniala cartea, trebuie sa o cititi. Cat despre faza cu "de adulti" , stati linistiti. Poate sa o citeasca oricine. Bine, nu si copii sub 12 ani. :))

Personaje preferate:
Pai, Savannah. Fiinta aia e absolut geniala! La inceput am zis ca e prea razgaiata, dupa m-am razgandit. E perfecta. Asa trebuie sa fie aproape oricine. Sa spuna totul verde-n fata, sa nu se ascunda dupa deget si sa stim ce vrem. Bine, ar putea fi putin mai cumpatata.
Oh doamne, Lucas e si el genial. Cel mai mult mi-a placut insistenta lui. Eu una as fi facut cale-ntoarsa de la primul, poate al doilea refuz. Baiatul stia ce vrea. In plus are un limbaj stiintific extraordinar. 

Nota★★★★ 4/5 (geniala, iti mai trebuia putin!)

2 comments:

  1. Nu am avut ocazia sa o citesc, dar imi place recenzia ta

    ReplyDelete
  2. Am citit cartea și mi-a plăcut și mie foarte mult! nu înțeleg de ce ți s-au părut plictisitoare primele 100-150 de pagini, pentru mine au fost interesante și mi-a plăcut și mai mult referințele făcute la personajele din A doua lună plină (încă nu am apucat să o citesc, dar am citit Lună plină și mi-a plăcut la nebunie).
    Kelley Armstrong este, într-adevăr, foarte bună la ceea ce face.

    ReplyDelete

Parerea ta conteaza! <3