Zi după zi de David Levithan (Recenzie)

Nr. de pagini: 316
ISBN: 978-973-707-932-9

Descriere:
Zi după zi un alt trup.
Zi după zi o altă viaţă.
Zi după zi îndrăgostit de aceeaşi fată.

Un adolescent care-şi spune, simplu, A, se trezeşte în fiecare dimineaţă într-un alt trup, trăind o altă viaţă. Niciodată nu e prevenit în legătură cu locul unde se va afla sau persoana în trupul căreia va fi. A s-a împăcat cu situaţia lui şi chiar şi-a stabilit câteva reguli „de supravieţuire": Niciodată să nu se ataşeze prea tare. Să evite să fie remarcat. Să nu se implice.
Totul până într-o zi când se trezeşte în corpul lui Justin şi o cunoaşte pe iubita acestuia, Rhiannon. Regulile sale stricte nu se mai aplică. Pentru că, în sfârşit, a găsit pe cineva alături de care vrea să rămână pentru totdeauna, zi după zi.

O poveste fascinantă, ce lansează o provocare: putem iubi cu adevărat pe cineva menit să ia altă înfăţişare în fiecare zi?

„Asta face iubirea: te face să vrei să rescrii lumea. Te face să vrei să alegi personaje, să construieşti scenariul, să conduci intriga. Persoana pe care o iubeşti stă în faţa ta, iar tu vrei să faci tot ce-ţi stă în puteri ca iubirea să fie posibilă, să fie la nesfârşit posibilă. Iar când sunteţi doar voi doi, singuri într-o cameră, poţi să pretinzi că aşa este, că aşa va fi."

Recenzie:

Descrierea spune destule. Cartea este despre A., care este un suflet neîngrădit de tiparurile care ni se induc acum în lume, este un suflet absolut liber, dar captiv în aceelaşi timp. Ceea ce m-a făcut să mă gândesc dacă nu cumva libertatea are şi ea un preţ absolut costisitor, dar sub altă formă. Obişnuit să respecte nişte reguli şi să nu facă ravagii în vieţiile celorlalţi, se îndrăgosteşte de Rhiannon şi n-are de ales. Începe uşor, uşor să se abată, să creadă în dragoste, în speranţă, să îşi facă scenarii şi să lupte. Povestea de dragoste dintre cei doi înfloreşte de-alungul fiecărei pagini date înainte. Până la urmă nimic nu e simplu. Practic încearcă să se mintă că imposibilul e totuşi posibil, dar fără folos. Cartea asta este atât de profundă încât la final, când ai impresia că totul e aşa roz şi yay şi tu crezi că el face ceva greşit şi off, realizezi ce o să facă defapt, te bufneşte plânsul, pentru că deabia atunci realizezi ce înseamnă dragostea cu adevărat. Că da, aia e iubirea adevărată. Eu sunt puţin şocată, chiar şi plăcut. E o poveste relativ simplă.

Mi-a plăcut foarte mult că acţiunea decurge normal şi că nu e nicio parte plictisitoare. Schimbul de corpuri e şi el vioi. Totul mi se pare perfect. Şi povestea dintre cei doi e aşa intensă şi sunt încă wow.

E o carte genială. Dacă aveţi timp, vă rog să o citiţi.
Mulţumesc încă odată librăriei Libris pentru această carte.

Notă: 5/5 (Mi-era dor de aşa ceva)