Wednesday 27 August 2014

Jumătatea Rea de Sally Green (Recenzie) -Update cu citate-

Mulțumesc celor de la librăria online Libris, pentru această carte
 
Descriere:
 
Jumătatea Rea este primul volum dintr-o trilogie.
E pe jumătate Vrăjitor Alb... pe jumătate Vrăjitor Negru. Mama lui a fost vindecătoare... tatăl lui e un ucigaş. Nimeni nu-l vrea... Toţi îl vânează.

Noul hit mondial după Jocurile foamei, Harry Potter, seria Amurg.

Periculos de captivantă! -- Time Magazine

În Anglia zilelor noastre, vrăjitorii trăiesc la un loc cu oamenii: Vrăjitorii Albi, care sunt buni; Vrăjitorii Negri, care sunt răi; şi Nathan, în vârstă de şaisprezece ani, fiul unei Vrăjitoare Albe şi al celui mai temut Vrăjitor Negru.
Ţinut captiv într-o cuşcă, Nathan trebuie să scape înainte să împlinească şaptesprezece ani, când va primi trei daruri de la tatăl său şi va deveni el însuşi vrăjitor — iar dacă va greşi, va muri.
Încercarea lui Nathan de a-şi găsi tatăl devine o luptă crâncenă pentru supravieţuire, cu provocări la tot pasul şi în care binele şi răul se dovedesc mult mai complicate decât şi-ar fi imaginat.

Sally Green surprinde cu măiestrie frământările unui individ captiv între cele două jumătăţi ostile ale propriei identităţi. -- Publishers Weekly

Sally Green locuieşte în nord-vestul Angliei. A avut diverse slujbe (plăcute şi mai puţin plăcute), apoi a deţinut chiar o funcţie importantă într-o companie. Însă viaţa ei s-a schimbat când şi-a descoperit bucuria de a scrie şi a început să pună pe hârtie poveştile la care a visat dintotdeauna. E o cititoare pasionată şi adoră plimbările în natură. În fiecare dimineaţă îşi propune... să bea mai puţină cafea. Jumătatea Rea este primul ei roman.
Drepturile de publicare au fost vândute în 50 de ţări. Fox 2000 a achiziţionat drepturile de ecranizare.
 
Recenzie:
 
Confuzie. Nedreptate. Speranță. Prima iubire. Prietenie adevărată. Revelații.
Cam astea sunt cuvintele prin care pot caracteriza întreaga carte.
 
”Șmecheria cu nepăsarea e cheia, alta nu mai e în orașul acesta. Numai că nu e un oraș. e o cușcă lângă o casă de țară înconjurată de dealuri, copaci și văzduh.
E o cușcă din care nu te scoate decât o singură șmecherie.”
 
Hmm.. Pot spune că nota dramatică în care a început m-a indus în starea mea natală de melancolie. Chiar voiam să încerc și eu șmecheria cu „nepăsarea”. Surpriza a fost că peste vreo 300 de pagini mi-am dat seama că se înșelase și așa m-am înșelat și eu! Nu asta e cheia ”evadării”.
 
”Noua șmecherie e să rămâi în prezent... Să te pierzi în detalii.. Să te bucuri! (...)
Pot să mă bucur de atâtea lucruri, de fapt sun chiar prea mutle. Ca atunci când alerg în cerc și mă concentrez pe cât de andânc respir, pe umezeala din aer și direcția din care bate vântul, cum se schimbă când suflă peste dealuri, cum încetinește și prinde viteză în pâlnia văii înguste.”
 
Cititul acestei cărți m-a făcut să îmi apreciez mai mult viața, M-a făcut să focusez pe detaliile frumoase ale vieții (natura) și să nu mă mai plâng de cât de grea-mi e viața.
Cea mai frumoasă latură a cărții este iubirea care se înfiripă între Nathan și o vrăjitoare albă, Annalise. Iubire ce-i dă putere să lupte. Totuși prin iubirea asta el ajunge în mare pericol, ci nu doar o dată! 
În același timp îți face un prieten, Gabriel, un vrăjitor negru ca el. Prin el ajunge să înțeleagă cu adevărat ce înseamnă prietenia.
 
”Cea mai bună metodă de a afla dacă un om e de încredere, e să-i acorzi toată încrederea ta.”
 
Când devenise captivantă și-mi țineam respirația, s-a terminat! Nu-mi venea să cred una ca asta. Uitasem că e dintr-o trilogie, așa totul are sens. Totuși m-a descumpănit că mi-am călcat obiceiul. Eu nu mă apuc de o serie de cărți dacă nu le am pe toate, pentru că dacă le citesc așa cum s-a întâmplat cu ”Jumătatea rea” e ca și cum nu aș fii terminat cartea, așa mă simt.
 
Cartea e de citit așa în zilele de vară, în vacanțe. Dar sfârșitul e tulburător, îmi vine să citesc celelalte cărți în engleză :))
Sincer, am rămas fără cuvinte și nu-mi dau seama dacă pentru că a fost bună sau proastă, nu pot să mă hotărăsc.
Notă:
 
Cred că îi dau 3/5. Așa, pentru finalul reușit.
 
Mulțumesc librăriei de cărți online Libris pentru această carte!
 
P.S.  Proiectul continuă, vineri sper să venim cu semnele de carte și afișele :o3
 

1 comment:

  1. Hm, e prima recenzie a acestei cărţi pe care o citesc.
    Sună destul de bine, doar că premisa îmi pare cam simplă.

    ReplyDelete

Parerea ta conteaza! <3